Turizmin Bütün Paydaşlarına Dair Haberler...

Turist Rehberlerine Balıkesir Tanıtımı

Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi’nin desteklediği ‘Yürüyerek Balıkesir’ projesi kapsamında Kültürel Miras Uzmanı Müşerref Kent Tanır, Balıkesir’e gelen tur rehberlerine 3 gün şehri tanıttı…

Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi’nin desteklediği ve Kültürel Miras Uzmanı Müşerref Kent Tanır’ın yürütüğü ‘Yürüyerek Balıkesir’ projesi, bu sefer rehberleri ağırladı.

İstanbul ve İzmir’den gelen rehberlere Balıkesir’i gezdiren Müşerref Kent Tanır, projenin birinci amacının Balıkesir şehir merkezinin gezi  rotalarına eklenmesi olduğunu vurguladı.

8 rehbere 3 gün boyunca Balıkesir’i gezdirerek tanıtan Müşerref Kent Tanır, program kapsamında birinci gün şehir merkezinde tarihi önemi olan camileri, tarihi yapıları, müzeleri ve Balıkesir’e özgü lezzet noktalarını anlattı. Şehir merkezinde saat kulesi, şadırvan, Kuva-yi Milliye Müzesi, Türkiye’nin İlk Fotoğraf Müzesi, Zağnos Paşa Camii ve türbesi gibi pek çok nokta rehberlere tanıtıldı.

Gezinin ikinci gününde Edincik Evleri, büyüklüğü, tiyatrosu ve pek çok özelliği ile antik kentler arasında önemli bir yere sahip olan Kyzikos antik kenti ile yakında ziyarete açıklanacağı beklenen Erdek sahili karşısındaki Zeytinli adası gezildi. Programın son günü ise Türkiye’de iki Jeopark’tan biri olan Sındırgı Jeopark ve Yağcıbedir halısıyla meşhur olan Sındırgı’nın güzellikleri gezildi.

Programla ilgili bilgi veren Müşerref Kent Tanır, proje kapsamında birkaç gezi yaptıklarını belirterek şunları söyledi:

“Balıkesir için hazırladığımız ‘Yürüyerek Balıkesir’ projemizin yeni adımını da Profesyonel Turist Rehberlerine Tanıtım olarak düşündük. Farklı şehirlerden gelen 8 rehberimizle birlikte Balıkesir’i gezdik. Rehberlerimize 3 gün boyunca Balıkesir’i tanıttık. Onlardan aldığımız geri bildirimlerle programımızın daha da zengin bir hale geleceğine inanıyoruz. Balıkesir için büyük bir adım oldu. Balıkesir merkezine hiç tur yok. Başka şehirden gelen vatandaşlarımız Balıkesir merkezde konaklamıyor. O nedenle bu projenin amacı turizm şirketlerinin Balıkesir’e gezi düzenlemesini sağlamak ve Balıkesir merkezinin de bir tatil rotası olduğunu vatandaşlarımıza göstermek.”

Kültürel Miras Uzmanı Müşerref Kent Tanır, Yürüyerek Balıkesir projesinin bir nevi gastronomi turu olduğunun da altını çizerek “Şehrimizi gezmeye gelenlere tarih eşliğinde gastronomi turu yaptırıyoruz. Örneğin kahvaltıda Balıkesir simidini tattırıyoruz. Öğlen  Balıkesir köftesinin tadına bakıyoruz. Akşam höşmerim ve Mafiş tatlısını ikram ediyoruz. Böylece yürüyerek hem tarih hem de yöresel lezzetlerle Balıkesir’i tanıtmış oluyoruz.”

Bir önceki Hafta Sonunda Çanakkale'de Gezi Rotası başlıklı yazımızda Çanakkale, Köy ve Şehri hakkında bilgiler verilmektedir.